Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG - miś ze wschodnim akcentem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lesiu34
    Ambiente
    • 2010
    • 159
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG - miś ze wschodnim akcentem

    lu1985kas, do tej felgi załóż 345przód/310tył :!:

    rozpierdolisz system przy dobrze skręconym gwincie 8)
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    #2
    Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG - miś ze wschodnim akcentem


    Klienci zainteresowani czeskim SUVem z automatyczną skrzynią biegów DSG mieli dotychczas pewne ograniczenie - nie można było jej zamówić do wersji z napędem 4x4 i silnikiem benzynowym. Takie zestawienie możliwe było tylko ze 140-konnym silnikiem 2.0 TDI.

    Zważając na popularność silników Diesla oraz na ich dobrze dopasowany do jazdy w terenie charakter, prawdopodobnie nikt w Mlada Boleslav nie pochyliłby się nad losem zwolenników „benzyny”, gdyby nie …

    ..rosyjskie mrozy i moskiewskie korki.

    Surowe rosyjskie zimy sprawiły, że za naszą wschodnią granicą silniki Diesla są mało popularne. Nic dziwnego - przy niskiej temperaturze uruchomienie silnika na olej napędowy może być kłopotliwe. Do tego dochodzi niska jakość tego paliwa w Rosji, nazywanego przez miejscowych pieszczotliwie „kompotem”. Ów „kompot” chętnie zamarza przy niskiej temperaturze, wytrącając parafinę, która zatyka przewody paliwowe i unieruchamia auto. Kolejną specyfiką tamtego rynku jest zamiłowanie do wygodnych automatycznych skrzyń biegów – szczególnie w wiecznie zakorkowanej Moskwie. I wreszcie – rosyjskie drogi są dobrym powodem, aby dopłacić do napędu na wszystkie koła.

    Nie dziwi więc, że rosyjski rynek wyraźnie domagał się połączenia silnika benzynowego z DSG i 4x4 a Skoda, chcąc utrzymać dobre wyniki sprzedaży (a w Rosji Skoda sprzedaje dwa razy więcej aut, niż w Polsce), musiała w końcu przygotować dla Rosjan taką wersję. Przygotowała, przetestowała i doszła do wniosku, że ta konfiguracja jest na tyle dobra, że sprawdzi się także na sąsiednich rynkach. I tak oto miś Yeti z lekkim wschodnim akcentem niedługo wyruszy do kraju nad Wisłą na podbój serc i kieszeni polskich miłośników połączenia benzyny, automatu i napędu na wszystkie koła.

    Kaukaski miś

    Zanim tak wyposażone Yeti dotrze do Polski, miałem okazję odbyć nim jazdę testową na terenach, gdzie wszystkie misie mają rosyjski akcent – w Soczi. Dlaczego właśnie tam? Być może chodziło o magię miejsca, które za 3 lata ma być gospodarzem zimowych igrzysk olimpijskich. Może to była okazja do pokazania innym, że okolice Soczi to jeden wielki plac budowy? A może chodzi o sąsiadujące z Morzem Czarnym góry, które są naturalnym domem dla legendarnego białego olbrzyma.

    Co to zresztą za różnica – ważne, że organizatorzy byli gościnni, auta były majestatyczne i piękne, a góry umyte i zatankowane. Eeee… no właśnie - organizatorzy byli gościnni… Pierwszy wieczór spędziliśmy pod namiotami na biwaku wciśniętym pomiędzy góry, gdzie gości częstowano lokalnymi potrawami i zaznajamiano z lokalnym folklorem. Jednak już następnego dnia wakacje się skończyły i dzień był niemal w całości poświęcony prezentacji auta.

    Znane składniki, nowy produkt

    Prawie wszystkie „klocki”, z których zbudowano to Yeti, są nam dobrze znane. O właściwości terenowe dba międzyosiowe sprzęgło Haldex IV generacji, które przekazuje napęd na 4 koła. W warunkach dobrej przyczepności przekazuje do 96% momentu obrotowego na przednią oś, ale w zależności od sytuacji na drodze na tylną oś może popłynąć nawet 90% momentu obrotowego. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego kontroluje uślizgi kół na każdej z osi. Dzięki temu auto stabilnie i przewidywalnie zachowuje się zarówno na asfalcie, jak i po za nim. W cięższym terenie pomagają także 18-centymetrowy prześwit i tryb Offroad, wspomagający podjazd i zjazd z góry, a także przestawiający elektronikę w odpowiedni tryb, ułatwiający wykopywanie się z piasku czy błota. Kolejny znany klocek to dwusprzęgłowa, 6-biegowa skrzynia DSG. Wnętrze auta też wygląda znajomo - nie licząc cyrylicy na wyświetlaczach komputerów.

    Jedna nowość jednak jest: turbodoładowany silnik TSI o pojemności 1.8 litra o mocy obniżonej ze znanych wcześniej 160 KM do 152 KM. Powód? Przede wszystkim konstruktorom chodziło o utrzymanie norm EU5, ale także konieczność dostosowania do powszechnej w Rosji benzyny E91. Moment obrotowy się nie zmienił i wynosi 250 Nm w przedziale od 1500 do 4200 obrotów/min. Przyśpieszenie do 100 km/h trwa 9 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 192 km/h. Średnio silnik spali 8 litrów na 100 kilometrów, emitując przy tym 189g CO2 na 1 km.

    źródło: http://www.autocentrum.pl/raporty-z-...dnim-akcentem/
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • Octavianos
      L&K
      • 2010
      • 1130

      #3
      Ciekawe, to co piszesz. Jak na razie Skoda nic oficjalnie nt. wprowadzenia takiej wersji do Polski nie mówi...
      SIMPLY CLEVER
      Wiesz co dobre :-)

      Moja Maszyna
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

      Komentarz

      • Luk@s
        Ambiente
        • 2010
        • 212

        #4
        cytat

        Długa droga z Rosji

        Skoda Yeti 4x4 z manualną skrzynią biegów zawsze cieszyła się zainteresowaniem klientów. Połączenie mocnego silnika benzynowego z DSG i napędem na 4 koła powinno dodatkowo zwiększyć grono fanów tego modelu.

        Jeśli jednak spragniony przygód offroadowych i zachęcony nowymi możliwościami już wybierasz numer do najbliższego dealera Skody, to musisz niestety odłożyć słuchawkę – przynajmniej na jakiś czas. Jak powiedział mi Marcin Weksej z działu PR Skoda Auto: „Wprowadzimy tę wersję na polski rynek, lecz dokładny termin jej pojawienia się w salonach podamy w późniejszym terminie”.

        Cóż, droga z Rosji do Polski jest daleka i wyboista, ale po tej wyprawie jestem pewny – Yeti sobie poradzi!
        service by Auto Tar

        Komentarz

        • jamesbondzio
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III (5E3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          #5
          no i gitarrra wreszcie bedzie alternatywa dla dużo droższego VW Tiguana jeśli chodzi o DSG +4x4 .....
          lodzio miodzio :szeroki_usmiech
          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

          Komentarz

          • zepter00
            RS
            • 2008
            • 2304

            #6
            Jest taka piosenka: "....Za rok... może dwa..." :lol:
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz

            Pracuję...